Cite this article as:

Suvorov A. A. Zahar Prilepin’s «Boundary Lyricism»: the Author and the Reader in Prose Works of the turn of XX–XXIst centuries. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2016, vol. 16, iss. 3, pp. 326-?. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2016-16-3-326-333


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).

Zahar Prilepin’s «Boundary Lyricism»: the Author and the Reader in Prose Works of the turn of XX–XXIst centuries

Interaction between the author and «one’s own» reader inside the literary text (in broader meaning – the problem of the reader) is the main object of the following article. Philological analysis is based upon the prose works of Zakhar Prilepin. The main goal of the research is to determine the parameters of the author’s strategy which is personified in the fiction of the most popular Russian writers at the turn of the XX–XXIst centuries.

Literature

Прилепин З. Дорога в декабре : Патологии. Грех. Ботинки, полные горячей водкой. Санькя. Черная обезьяна. Лес : романы, повесть, рассказы. М., 2012.

Прозоров В. До востребования… : Избранные статьи о литературе и журналистике. Саратов, 2010.

Прозоров В. Другая реальность : Очерки о жизни в литературе. Саратов, 2005.

Словесность и коммерция (книжная лавка А. Ф. Смирдина) / под ред. В. Б. Шкловского и Б. М. Эйхенбаума. М., 2001.

Эко У. Роль читателя. Исследования по семиотике текста. СПб. ; М., 2005.

Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate