Cite this article as:

Vasileva I. E., Migutina O. S. The Theater of A School for Fools: On One Type of Fragments in Sasha Sokolov’s Novel. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2019, vol. 19, iss. 1, pp. 88-92. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2019-19-1-88-92


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
821.161.1.09-31+929Соколов
Language: 
Russian

The Theater of A School for Fools: On One Type of Fragments in Sasha Sokolov’s Novel

The article discusses a particular type of fragments in the montage composition of Sasha Sokolov’s novel A School for Fools in terms of its structural and semantic specificity, substantiates the principles of the possibility of highlighting it in the text and also reveals a special nature of the montage junction in the novel.

Literature
  1. Бен Г. Ремарка // Краткая литературная энциклопедия : в 9 т. Т. 6. М., 1967. С. 250.
  2. Вайль П., Генис А. Уроки школы для дураков //Синтаксис. 1991. № 30. С. 106.
  3. Введение в литературоведение / под ред. Л. В. Чернец. М., 2004. С. 87.
  4. Егоров М. Монтажный принцип развертывания текста в эмигрантском романе // Культура. Литература. Язык: материалы конф. «Чтения Ушинского» (Ярославль, 4–6 марта 2013 г.). Ярославль, 2013. С. 149.
  5. Кукулин И. Машины зашумевшего времени : как советский монтаж стал методом неофициальной культуры. М., 2015.
  6. Соколов С. Школа для дураков. М., 2013. С. 384.
  7. Успенский Б. Поэтика композиции. СПб., 2000.
  8. Эйзенштейн С. Монтаж-1938 // Эйзенштейн С. Избранные произведения : в 6 т. Т. 2. М., 1964. С. 157
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ