Cite this article as:

Selivanova I. V. Spain’s Image Representation in the Spanish King’s Christmas Messages. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2020, vol. 20, iss. 2, pp. 153-157. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2020-20-2-153-157


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
811.134.2’42+929ФилиппVI
Language: 
Russian

Spain’s Image Representation in the Spanish King’s Christmas Messages

The Spanish King’s Christmas message is a traditional event of the social and political life in Spain, and it is one of the few occasions when the head of state directly addresses the nation. This annual address is structured according to strict traditions of classical rhetoric, it has its own language and composition features and has a symbolic and ritual nature. This article analyzes Felipe VI’s Christmas messages (from 2014 to 2018) and focuses on the constructed images of the Spanish monarch (addresser), the Spanish nation (addressee) and the country.

Literature
  1. Гравер А. Образ, имидж и бренд страны : понятия и направления исследования // Вестн. Том. гос. ун-та. Философия. Социология. Политология. 2012. № 3 (19). C. 29–45, 39.
  2. Кубрякова Е. К определению понятия имиджа // Вопр. когнитивной лингвистики. 2008. № 1. С. 5–11.
  3. Семененко И. Образы и имиджи в дискурсе национальной идентичности // Полис. 2008. № 5. С. 7–18.
  4. Фадеева Г. Рождественское телеобращение главы государства как медиасобытие // Вестн. МГЛУ. 2016. Вып. 7 (746). С. 273–285.
  5. Швецова М. Роль СМИ в конструировании образа страны // Проблемы истории, филологии, культуры. 2012. № 3 (37). С. 288–298.
  6. Шестопал Е. Образ и имидж в политическом восприятии : актуальные проблемы исследования // Образы государств, наций и лидеров / под ред. Е. Б. Шестопал. М., 2008. С. 8–24.

 

Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ