Cite this article as:

Lipina M. A. Features of Iran’s Image Formation in Modern Russian Media (Political Metaphor). Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2018, vol. 18, iss. 4, pp. 403-407. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2018-18-4-403-407


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
070.15:811.161.1’373.612.2
Language: 
Russian

Features of Iran’s Image Formation in Modern Russian Media (Political Metaphor)

The article considers the specific character of Iran’s image being formed in the modern Russian media on the example of such newspapers as Argumenty i fakty (Arguments and Facts) and Izvestiya
(News). The author addresses the study of metaphorical patterns used in media texts, and concludes that the anthropomorphic and sociomorphic models are the most recurrent.

Literature
  1. Гаврилов Г. Имидж страны как одна из целей информационной войны // Актуальные вопросы филологических наук : материалы Междунар. науч. конф.(Чита, ноябрь 2011 г.). Чита, 2011. С. 154.
  2. Гравер А. Образ, имидж и бренд страны : понятия и направления исследования // Философия. Социология. Политология. 2012. № 3 (19). С. 32.
  3. Гринберг Т. Образ страны или имидж государства : поиск конструктивной модели // Медиаскоп. 2008. № 2.URL: http://mediascope.ru/node/252 (дата обращения: 28.12.2017).
  4. Лакофф Дж., Джонсон М. Метафоры, которыми мы живём. М., 2004.
  5. Образы государств, наций и лидеров / под ред. Е. Б. Шестопал. М., 2008. С. 12–13.
  6. Чудинов А. Метафорическая мозаика в современной политической коммуникации. Екатеринбург, 2003. С. 117.
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate