Cite this article as:

Smirnov A. S. Theatricality in the Story by A. P. Chekhov Ionych. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2020, vol. 20, iss. 3, pp. 300-303. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2020-20-3-300-303


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
821.161.1.09-32+929Чехов
Language: 
Russian

Theatricality in the Story by A. P. Chekhov Ionych

The article discusses the features of how the artistic space of Chekhov’s story is organized. Two key chronotopes are identified: Home and Garden. The structural features of the chronotope of the House are analyzed. It is shown how the chronotope of the House exercises the determining influence on the characters, for whom theatricality as an imitation of life becomes their main feature.

Literature
  1. Бахтин М. Рабле и Гоголь // Бахтин М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. М. : Худож. лит., 1990. С. 528.
  2. Бахтин М. Формы времени и хронотопа в романе // Бахтин М. Вопросы литературы и эстетики : Исследо­вания разных лет. М. : Худож. лит., 1975. С. 235.
  3. Лотман Ю. Структура художественного текста // Лот­ман Ю. Об искусстве. СПб. : Искусство-СПб, 1998. С. 56, 224. 226, 228.
  4. Чехов А. Ионыч // Чехов А. Полн. собр. соч. и писем : в 30 т. Сочинения : в 18 т. Т. 10. М. : Наука, 1986. С. 29.
  5. Шмид В. Нарратология. М. : Яз. слав. культуры, 2003. С. 15.
Full Text (PDF): 

Generator XML for DOAJ