Cite this article as:

Andronnikova O. V., Demina L. I. Peculiarities of the Development of Online Magazines for Children in the Context of Mass Communication. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2018, vol. 18, iss. 2, pp. 225-229. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2018-18-2-225-229


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
316.772.3-053.2:070:004.738.5
Language: 
Russian

Peculiarities of the Development of Online Magazines for Children in the Context of Mass Communication

The article considers such typological features of electronic publications as their being interactive, hypertextual and multimedia in the context of online magazines for children. Different formats of publications for children are analyzed: full-featured original websites, electronic versions of paper publications and Internet applications.

Literature
  1. Дедова О. Лингвосемиотический анализ электронного гипертекста (на материале русскоязычного Интернета) : автореф. дис. … д-ра филол. наук. М., 2006.
  2. Демина Л. Литература и журналистика : духовные, национальные и эстетические основы // Демина Л. Гипертекст как средство культурной коммуникации. Краснодар, 2016.
  3. Деникин А. Мультимедиа и искусство : от мифов к реалиям // Художественная культура. М., 2013. Вып. 1 (6). URL: http://sias.ru/magazine/vypusk-6-2013/yazyki/843.html (дата обращения: 20.02.2017).
  4. Лукина М., Фомичева И. СМИ в пространстве Интернета. М., 2005.
  5. Никитенко А. Интерактивность, мультимедийность, гипертекстуальность как типологические признаки сетевых изданий // Вестн. ВГУ. Сер. Филология. Журналистика. 2009. Вып. 1.
  6. Смеюха В. Медиакоммуникации : теория, практика, профессиональное образование. Ростов н/Д, 2016.
  7. Чилингир Е. Гипертекст в литературе, журналистике и пиаре. Социокультурный аспект // Вестник славянских культур. М., 2011. Вып. 1 (XIX).
  8. Ясеницкая А. В российском Instagram 62% женщин, а Казань лидирует по плотности аудитории. URL: https://vc.ru/p/instagram-users-analysis (дата обращения: 10.08.2017).

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate