Cite this article as:
Kruglova L. A., Nasonova Y. V. Interactive Programs on the Russian Entertainment Radio Stations: Formation, Audience and Communication Channels. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2019, vol. 19, iss. 1, pp. 103-106. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2019-19-1-103-106
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
070(470+571)
Language:
Russian
Interactive Programs on the Russian Entertainment Radio Stations: Formation, Audience and Communication Channels
The article studies the stages of formation and development of interactive programs on entertainment radio stations. The goals and tasks of equivalent modern programs are analyzed; the authors also identify how the popularity of such programs and their being in demand on air depend on the target audience of a certain mass medium.
Key words:
Literature
- Агамян Е. Интерактив как полифункциональное средство радиостанции // Lingua mobilis. 2010. № 1. С.135–138.
- Болотова Л. Радиовещание в период перестройки (1985–1991) // Вестн. МГУ. Сер. 10. Журналистика. 2007. № 3. С. 12.
- Брехт Б. Теория радио.1927–1932. М., 2014. С. 19.
- Голованов В. США. Радио и ТВ : Стратегия конкурентной борьбы // Телевидение. Радиовещание. 1972. № 10. С. 42.
- Гуревич П., Ружников В. Советское радиовещание. М., 1976.
- Интервью авторов с генеральным продюсером «Крутой-медиа» А. Трофимовым 26.12.2017 г.
- Лукина М., Фомичева И. СМИ в пространстве Интернета : учеб. пособие. М., 2005. С. 87.
- Овсепян Р. История новейшей отечественной журналистики : учеб. пособие. М., 1999.
- Радиожурналистика : учебник / под ред А. Шереля. М., 2005. С. 75.
- Стрельникова Е. Интерактивное вещание на региональном радио : на примере Оренбургской области. М., 2007. С. 25.
- Шерель А. Аудиокультура XX века. История, эстетические закономерности, особенности влияния на аудиторию : Очерки. М., 2004. С. 24
Full Text (PDF):