Cite this article as:
Kopenkina U. A. Intentional Forms of the Author’s Presence in N.V. Gogol’s «Marriage». Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2011, vol. 11, iss. 2, pp. 43-48. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2011-11-2-43-48
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
821.161.1.09 – 2+929 Гоголь
Language:
Russian
Intentional Forms of the Author’s Presence in N.V. Gogol’s «Marriage»
A wide range of conscious, intentional forms of the author’s presence in Gogol’s drama is revealed on the material of the play «Marriage».
Literature
- Гиппиус В. Гоголь // Гиппиус В. Гоголь; Зеньковский В. Н.В. Гоголь / предисл., сост. Л. Аллена. СПб., 1994. С. 38.
- Данилевич И. Поэтика финала в русской драматургии 1820–1830‑х годов : автореф. дис. … канд. филол. наук. СПб., 2001. С. 16.
- Там же. С. 13.
- Прозоров В. Прыжок в окно // Литературная учеба. 1994. № 5. С. 72.
- Зорин А.Н. Семантика пауз в драматургических текстах Н.В. Гоголя : дис. … канд. филол. наук. Саратов, 2001. С. 141.
- Копенкина У. Осознанные формы авторского присутствия в «Ревизоре» Н.В. Гоголя // Филологические этюды : сб. науч. ст. молодых ученых : в 3 ч. Саратов, 2011. Вып. 14, ч. I–III.
- Прозоров В. Прыжок в окно. С. 77, 85.
- Таумов И. Указ соч. С. 82–86.
- Там же. С. 85.
- Зорин А. Указ. соч. С. 121.
- Набоков В. Николай Гоголь (1809–1852) // Набоков В.В. Лекции по русской литературе. М., 1996. С. 60.
- Прозоров В. «Ревизор» Гоголя, комедия в пяти действиях. Саратов, 1996. С. 28.
- О данном термине см.: Кривонос В. Повести Гоголя: Пространство смысла. Самара, 2006. С. 4–5.
- Золотусский И. Гоголь в Диканьке. М., 2007. С. 96.
- Захаров К. Мотивы игры в драматургии Гоголя : дис. … канд. филол. наук. Саратов, 1999. С. 130–131.
- Журчева О. Формы выражения авторского сознания в русской драме XX века : автореф. дис. … д‑ра филол. наук. Самара, 2009.
Full Text (PDF):