Cite this article as:
Kornilova K. . Geo-branding in the Context of Mediatization Problems as a Means of the Development of Territories and Attraction of Tourists. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2019, vol. 19, iss. 4, pp. 469-474. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2019-19-4-469-474
This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading:
UDC:
070:338.48(470-21)
Language:
Russian
Geo-branding in the Context of Mediatization Problems as a Means of the Development of Territories and Attraction of Tourists
This article discusses the problem of the formation of territorial brands in the Russian Federation. A wide analysis of different opinions of Russian and foreign researchers on the marketing of the urban environment and the formation of national brands has been carried out. Well-known urban brands have been considered as examples. Modern approaches to the formation of the Republic of Crimea brand have been researched.
Literature
- Adams P. Geographies of Media and Communication : A Critical Introduction. L., 2010. Р. 109.
- Ashworth Gr., Kavaratzis M. Towards Effective Place Brand Management. N.Y., 2013.
- Geographies of Communication : The Spatial Turn in Media Studies / ed. by J. Falkheimer, A. Jansson. Goteborg, 2016.
- Анхольт С. Брендинг – дорога к мировому рынку. М., 2004. С. 60.
- Визгалов Д. Брендинг города. М., 2012. С. 59.
- Геобрендинг : практическая коммуникация в продвижении территорий / Т. Лебедева, А. Ассадель, Т. Кормановская, Л. Эпштейн. Париж, 2014.
- Кузьменкова М. Коммуникативная составляющаятерриториального брендинга (на примере Москвы и Подмосковья) // Медиаскоп. 2016. Вып. 4. URL: http://www.mediascope.ru/node/2184 (дата обращения: 20.12.2018).
- Лагунцева И. Особенности территориального бренда в российских условиях. М., 2014. С. 6.
- Медиатизация в современной России : теории и практики // Факультет журналистики МГУ имени М. В. Ломоносова. URL: http://www.journ.msu.ru/about/media-research-centre/nauchno-issledovatel... (дата обращения: 20.12.2018).
- Морозова Т. Медиатизация технологий конструирования имиджа города : дис. … д-ра филол. наук. Краснодар, 2013. С. 238.
- Пащенко И. Стратегия Екатеринбурга : маркетинговый подход. М., 2001. С. 15.
- Федотова Л. Факторы брендинга территории // Вестн. РУДН. Сер. Литературоведение. Журналистика. 2014. № 2. С. 104–115.
Full Text (PDF):