Cite this article as:

Alimova R. R., González R. A. Contemporary Issues of Teaching Spanish in a Higher Education Institution. Izvestiya of Saratov University. Philology. Journalism, 2018, vol. 18, iss. 2, pp. 230-235. DOI: https://doi.org/10.18500/1817-7115-2018-18-2-230-235


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
UDC: 
378.147.016:811.134.2
Language: 
Russian

Contemporary Issues of Teaching Spanish in a Higher Education Institution

The authors of the article consider issues and features of teaching Spanish to the students of higher education schools: the role of teaching the second foreign language in a school of higher education nowadays is revealed, the most relevant theoretical and methodological aspects of this process are analyzed. Teaching the second foreign language in a higher education institution should focus on communication, and have practical, functional and skill-based approach.

Literature
  1. El Español : una lengua viva : Informe 2017 // Instituto Cervantes. URL: https://cvc.cervantes.es/lengua/espanol_lengua_viva/pdf/espanol_lengua_v... (дата обращения: 02.10.2017).
  2. Барабанова Н. В. Организация параллельного преподавания первого и второго иностранного языка (на примере испанского как первого и французского как второго) // Проблемы и перспективы развития образования : материалы VI междунар. науч. конф. (Пермь, апрель 2015 г.). Пермь, 2015.
  3. Гонсалес Р. А., Алимова Р. Р. Испанский язык. Полный курс ШАГ ЗА ШАГОМ + аудиоприложение LECTA. М., 2017.
  4. Королева С. A. Особенности преподавания испанского языка как второго иностранного в неязыковом вузе в контексте евроинтеграции // Институционный репозитарий Национального авиационного университета. URL: http://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/23007/1/... (дата обращения: 25.09.2017).
  5. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком : изучение, обучение, оценка / пер. К. М. Ирисхановой (МГЛУ) ; Совет Европы, Департамент языковой политики. Страсбург, 2001–2003.
  6. Савчук Е. А. Обучение испанскому языку как второму иностранному на базе французского в гуманитарном вузе неязыкового профиля : дис. … канд. пед. наук. М., 2004.
  7. Смирнова Н. Ю. Становление речежанрового мышления при овладении вторым языком в условиях учебного двуязычия : дис. … канд. филол. наук. Саратов, 2010.
  8. Флеров О. В. Особенности преподавания второго иностранного языка в нелингвистическом вузе // Современное образование. 2015. № 1. С. 1–25. DOI: 10.7256/2409-8736.2015.1.14101. URL: http://e-notabene.ru/pp/article_14101.html (дата обращения: 01.10.2017).

Generator XML for DOAJ

Error!
Не определено в Выпуске поле Опубликована онлайн:publicationDate